torsdag 21 maj 2015

Nu slutar jag vänta och tar sommaren i antågande

Hela den här resan har bara gått ut på att vänta och vänta från allra första stund.

När man är färdig med op, cyto, och strålning så tror man att allt är klart.

Men icke då ska man äta antihormoner i fem eller tio år,
visserligen är väl det bra för att slippa, skjuta på ett ev återfall.

Sen har man nu väntat på att få göra Diep lambå operationen som jag trodde skulle blivit gjord nu under våren.

Men nej de hade bara kunnat göra två sådana operationer,
på grund av att det var mycket tumörsjukdomar som kommit in och de är ju förstås prioriterade.

Så bara att vänta

De drar igång i september igen och då är det tre kvinnor före mig, så
är det inte lika mycket tumörsjukdomar som kommer in då så kanske jag kan ha tur att oktober månad blir min..


Aldrig kan ju saker och ting aldrig vara lugnt heller.

Jag har ju gått och haft ont under min högra revbensbåge under en längre tid.
Fick ett UL på levern som visade fettlever och då är det inte för överkonsumtion av alkohol som många tror,
utan hos mig är nog problemet mycket osunt leverne med mycket socker och snask i mina dagar.

Jag började med LCHF för 7,5 vecka sedan och mått kanonbra av det, men nu har den konstanta värken kommit tillbaka
Så pass att jag fått varit hemma den här veckan.

Läkaren på VC ville ha lite nya leverprover som jag lämnade igår och hoppas jag får svar på imorgon.

Tänk om livet bara kunde få rulla på utan att man ska behöva ha massa skit att oroa sig för..

Känns som det är NOG nu.

Men jag ger mig inte förrän de kollat mig ordentligt,
även om man får slåss för det.

Haha blir väl snart portad på landstinget..


Äntligen har Liljekonvaljerna kommit

Känner ni vad gott det luktar ;o)


Kram på er som kikar förbi

1 kommentar: