onsdag 4 mars 2015

Vänta och väntan

Inget är som väntans tider..
Vi som är och har varit drabbade har verkligen fått lära oss
att man får vänta och vänta.

Nu har ju jag kommit över väntan med alla prover, vad det var för sorts cancer mm mm.

Nu har jag en liten mer välkommen väntan, 
att det ska bli dags för min diep lambå operation.

Pratade med Dr. Angelica Hagelberg på US i telefonen idag angående mitt
meddelande jag skickat till henne.
Meddelandet där jag önskade att jag skulle få ta även det vänstra 
bröstet och att de kunde fixa till två snygga direkt ;o)
när de ända ska ta bort "överflödet" på magen.

Men så tråkigt det gick inte, de gjorde inte den operationen.
Då skulle jag få bli skickad till bröstkirurgen igen och vänta ännu längre,
vilket inte troligtvis resulterar i att jag får min vilja igenom iaf.

Så nu kör vi,
jag behåller det vänstra och hoppas att de får till det högra 
så det kan se ok och symmetriskt ut.

Tyvärr kunde hon inte säga när det var dags.
Ska jag vara ärlig så kändes det lite som hon missat att fått iväg remissen till operation..

Sen under samtalet kom jag in på att jag inte vill ha op för långt fram, eftersom man ska gå med gördel så länge.

Vad jag förstått så ska man ha den dygnet runt i 1 månad, sedan två månader när man kan ta av den när man skall sova.

Men när jag sa det till henne så sa hon att det räcker med 4 veckor..

Då blir jag lite så där tänkande.
Varför är även detta olika på olika sjukhus..

Ja ja gördel blir det men hoppas jag kan få bada i sommar och inte gå och svettas i den och få en hel sommar till förstörd...

Undrar vad det finns för ärtiga då ;o)



Mmm det blir nog bra när vi kommer dit..

Må så gott // Kram kram

2 kommentarer:

  1. Hehe, någon ärtig gördel får man inte. Det är den nedre varianten man får och jag rekommenderar att köpa sig en extra, för den blir ganska solkig och det sipprar ut fett från såren. Man behöver två den första månaden när den ska sitta på dygnet runt.

    Märkligt de säger fyra veckor bara... som jag upplever det skulle jag inte vilja gå utan min gördel på dagtid, för huden kring såret på magen är ganska tunn ömtålig. Det känns helt enkelt inte bra att ha på sig kläder utanpå det utan att ha den skyddande gördeln emellan. Gördeln ger också ett bra stöd för magen. Så ställ in dig på att ha den på dagtid när du går ut. :-)

    Hoppas du snart får en tid!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kunde nog tro att det inte skulle bli så ärtigt ;o)
      Kan man köpa extra gördel på sjukhuset?
      Det kan ju vara lite svårt att veta vad man ska ha för storlek innan op tänker jag..
      Ja jag hoppas verkligen att det är min tur snart, känner att tiden springer iväg och snart är sommaren här.
      Vill ju inte gärna gå med gördeln i sommarvärmen.

      Hoppas ni haft lika vårlikt väder som vi haft idag..
      Må så gott, kikar snart in och ser om det kommit lite fler uppdaterade bilder :o) <3 Kram kram

      Radera