tisdag 29 december 2015

Väntan

Ja då kör vi en repris på nyårshelgen 2012 när all väntan började.
 
Var på US Linköping idag och fick träffa läkaren.
Måste säga att jag tycker att det är konstigt att när man vet varför jag kommer inte ser till att man även får tid till UL.
 
I vilket fall som helst så kände Dr i min armhåla, som jag skrev i går så sitter knutan rätt långt in, och han kände den inte först.
Frågade mig var ungefär den var och efter att jag visat så hittar han rätt.
 
Tyvärr tyckte jag för det hade varit bättre om han inte känt något alls.
 
Vi småpratar lite om min tidigare tumör och förloppet under den tiden och skitåret 2013, hur det såg ut då och att jag då hade spridning till lymfan.
 
Han pratade om att det står i min journal
att jag hade 50 mm stor invasiv ductal cancer med 2 lymfkörtelmetastaser.
 
Å det har jag ju inte glömt bort,
hur skulle man det :o(
Men nu till det sämre i journalen.
 
misstänkt vaskulär invasion. haha vad betyder det då !!!
 
Jo som jag fattade  så kan det vara cancerceller som legat i gömmorna i kroppen i två år nu och de helt enkelt vill komma fram nu, lagom till Nyår förstås.
Kan ju hoppas att nån slänger en bomb på dem ;o)
 
 
Men nu är remiss skickad till UL, samt även biopsi,
bara det ordet gör mig nojjig.
 
Så vänta på kallelsen ca tre veckor
Å så väntar vi 3-4 veckor innan provsvaret kommer.
 
Nu är det ju bara att försöka tänka positivt, och hoppas att
 1½ månad räcker att hålla huvudet över  ytan.
 
Men ett gott slut och ett Gott nytt önskar jag er alla :o)
 
 
 
 
 


3 kommentarer:

  1. Jobbigt med väntan men ändå bra att du fick komma så snabbt till läkare kan jag tycka.//Ullis

    SvaraRadera
  2. Så dåligt att de inte hade tid för alla undersökningar på en gång med din historik! Här i Malmö slarvar de inte med sånt, där åker man mellan undersökningsrummen om de hittar något misstänkt. Jag hoppas du håller humöret uppe och att det inte är något allvarligt där inne!
    Stor nyårskram från ett kyligt Malmö
    Else

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det väl konstigt. God forstsättning :o) Kram kram

      Radera