måndag 26 oktober 2015

Många sjuka i familjen

Ja fy och usch, idag har varit en sådan dag som
mina tankar har varit hos mamma med sin hjärntumör,
De har även varit hos min svägerska som nu i oktober fick diagnos
ALL för er som inte vet så är det Akut Lymfatisk Leukemi.
 
Här sitter jag och kan inte göra så mycket, inte finnas för dem annat än på telefon.
 
Man vill liksom träffa dem ge de ett par stora varma kramar,
bara finnas där för dem.
Försöka skratta och tjattra för att få tankarna på annat håll om endast för en stund :o)
Allt är bra .
 
Men men det får bli när min förkylning gett med sig, de är ju känsliga för infektioner nu under cytostatika behandling.
 
Nu ikväll medans jag skriver så måste jag få ut lite ilska faktiskt.
 
Jag kan faaan inte fatta hur vi i vår familj ska behöva bli drabbade
3 personer inom loppet av 2 år.
Jag önskar ingen detta helvete men fan
det hade väl räckt med mig 2013.
 
 
Jag verkligen verkligen verkligen
Hatart....
 
 
 
Det finns många band för cancersorterna, men
det är endast det rosa bandet, som jag själv är tacksam för den insamlingen.
 
Men alla andra då?
Nu har vår familj även fått grått och ett orange band på två månader
:O(
 
Så inte är avslutet i bloggen ikväll
en konstig önskan.
 



2 kommentarer:

  1. åh kära Cattis vad ni måste gå igenom i din familj. Det finns ingen rättvisa. Du finns i mina tankar!
    Styrkekramar från Skåne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elseh, ja det är tufft och det blir bara mer och mer :o(

      Radera