tisdag 3 november 2015

Trolig infektion

Det kommer ett par bilder på mitt sår vid operationsärret längre ner i inlägget. Så ni som inte gillar infekterade sår ska nog inte titta....

I morse ringde jag till Hand och Plastikkirurgen i Linköping
pga att det börjar se lite otäckt ut i ärret på magen.
 
När jag var där förra veckan på onsdagen sa de att de tyckte
att allt såg bra ut, men det var lite kletigt redan då.
Men sköterskan sa att det var torrt så det var ingen fara.
 
I lördags när jag skulle tvätta av det lite så började det blöda, och det såg lite oroväckande ut redan då.
 
Men de hade inte tid att ta emot mig idag pga att de flyttar hela avdelningen och mottagningen till nya lokaler :-(
utan tyckte att jag skulle kontakta VC.
 
Jag gjorde som de sa men de kunde inte heller ta emot mig idag på City hälsan Norr.
Nu ikväll började det att blöda igen så jag ringde till Jourmottagningen
och fick en tid där.
 
De försökte att ta en odling på såret men det gick inte så bra.
Det är en jättetjock hinna som varit har kapslat in sig innanför.
 
De tog en kanyl för att försöka att få hål på den så att de skulle kunna trycka ut lite var men rätt så utan resultat.
 
Läkaren sa åt mig att kontakta Linköping imorgon bitti igen och be dem att titta på magen.
De var jätterara både läkaren och sköterskan men det gick inte som de ville.
De ville heller inte bråka och peta i såret för mycket utan tyckte det var bäst att de i Linköping fick göra det.
 
Så nu hoppas jag att de tar emot mig imorgon, annars får jag väl bara åka dit och sätta mig och hoppas på att de tar in mig..
Får bli en "jobbig" patient.
 
Förutom detta så läker jag på bra och är på benen :o)

Den här översta bilden visar hur jag såg ut förra onsdagen, när de tog bort bandaget på Hand & Plastik

 
Den här sista bilden visar hur jag ser ut idag

 
Kram till er som kikar in

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar