tisdag 19 mars 2013

Beskedet

Idag har jag som sagt varit på US...
Det var med blandade känslor jag satt i väntrummet idag 
Först hade jag en tid hos kuratorn en halvtimme innan..

Sen var det dags att få beskedet, usch kände jag när läkaren kom..
Samtidigt som det skulle bli skönt att äntligen få veta..

Tumören var som störst 5 cm 
Den var hormonkänslig
Stadie 2  av 1-3 i aggressivitet där 3 är aggressivast
Den var inte snabbväxande/ snabbdelande
2 av 11 bortopererade lymfa var smittade.

Vad händer nu då?

Jo imorgon ska jag tillbaka till jobbet på heltid..
Frågan är hur det kommer att gå..
Har ju fortfarande riktiga besvär med armen,
Sen är det ju bra om huvudet är med också ..
Men man får göra det bästa av situationen..

Nu kommer jag att få en kallelse till Onkologen
Troligtvis inom 2 veckor.
Hoppas att det går fort.
Sen skall jag få börja med cellgifterna
6 gånger var tredje vecka alltså kommer den behandlingen
Pågå i 18 veckor.

Efter det så skall jag även få strålning där mitt bröst satt samt
Även i armhålan. 
Detta görs 5 dagar i veckan i 5 veckor...

Nu är vi nog framme i slutet av september..

Sen blir det medicinering med 1 tablett om dagen i 5 år..

De har även talat om för mig att de "kastar" in mig
I klimakteriet .. Vad säger man då jippie ;0/
Eller tack för det ;0)

Ja ja jag slipper ju menstruationen iallafall och det är ju skönt...

Jag vet inte riktigt hur jag ska summera den här dagen
Känns rätt så blandat..
Smältning av det här nu och samla krafter känns det som jag behöver göra..
Hoppas bara det går när man ska jobba med och försöka orka vara en 
Bra mamma på det....

Allt för idag

Kram kram


5 kommentarer:

  1. Hej!
    Låter tufft att du ska jobba!Pratade ni inte om sjukskrivning?Det var jag som tipsade om forumet cancertjejer,det finns även en grupp på facebook med samma namn.
    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anneli
      Jo vi pratade om sjukskrivning eller åtminstonde gjorde jag det, men de tyckte att jag skulle försöka nu innan cellgiftsbehandlingen börjar..
      Jag gick med i Forumet men jag har inte haft tid och ork ännu att kolla in det.. Ha det gott // Kram kram

      Radera
  2. Hej Cattis! Jag följer dig på din resa nu. Ser att vi har samma cancertyp, grad 2. Jag vill bara säga att jag avundas dig som har ett jobb att gå till! Själv blev jag arbetslös i samma veva och saknade verkligen den tillflyktsorten. Att ha kollegor, rutiner i vardagen och något annat att tänka på hade varit alldeles fantastiskt. Särskilt under tiden innan cellgiftsbehandlingen. För att inte tala om den tryggheten att falla tillbaka på efter allt det här. Hoppas du mår bra! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Else, Ja fy vad jobbigt och ha blivit av med jobbet mitt i allt :o(
      Ja det är skönt att vara på jobbet men de t hade räckt med 75 % känner jag.
      Jag ska kika in hos dig lite senare och se hur det går för dig // Kram kram

      Radera
  3. Du får väl be om en deltidssjukskrivning! Det tror jag inte är några problem om du beskriver vilka besvär du har. Man måste stå på sig, annars gör någon annan det. Har precis skrivit ett långt peruksvar till dig på min blogg... dumt, jag kunde ju läst här först. ;)
    Kram

    SvaraRadera