onsdag 27 mars 2013

Tid till Onkologen

Det är bra att man kommer ihåg lösenordet när man ska in och Blogga.
Det hade försvunnit från min hjärna.
Men nu så har jag kommit på det igen hihi..

Som sagt nu har jag varit igång och jobbat 1 vecka,
Det har varit jättekul och välbehövligt att vara tillbaka
på jobbet igen.
Men jag känner att det hade räckt med 50 - 75%
Eftermiddagarna är så tuffa.
Trött som bara den och armen känns hur tung som helst.
Känner att jag har svårt att slappna av i axlar och nacke med där jag sitter vid datorn så man känner sig inte så mjuk i dessa kroppsdelar :o(

Detta har även lett till tråkig huvudvärk på eftermiddagrna tyvärr..

Men nu är det snart påskledigt och det ser vi fram emot..

Tillbaka till rubriken då ....

Äntligen har jag fått en tid för inskrivning på Onkologen.
Äntligen ja det kan man ju också tycka är ett ordval
Det är väl inte ett ställe jag skulle gå till om jag fick välja men nu är det ju som det är med den saken.

Men hur som helst så ska jag vara där Tisdagen efter påsk,
den 2 April..
Känns skönt att snart vara på gång med etapp 2 i den här ofrivilliga resan.
Det måste ju göras så väntan känns bara  jobbig.

Jag har börjat känna att jag börjar bli lite nervig över mitt hår :o(
Det känns tungt att man måste tappa det.

Jag har iallafall bestämt mig för att klippa håret kort nästa vecka,
och sedan raka av det när jag gått igenom första behandlingen..

Nu kom det en lång lång PUST från mig, ni hörde den säkert ;o/

Det jag inte vet är vad jag vill ha att sätta på huvudet sen,
jag letar och letar på nätet men tycker det är svårt att hitta något.

Kommer säkert vara "naken" med som någon sa,
men ibland kanske man känner för att "klä" sig lite och gömma sig undan 
allas blickar.

Oj oj vad uret springer iväg nu måste jag iväg och hämta E
från fotbollsträningen, sen ska det lagas mat innan det är dusch och sovdags för lilleman.
Sen kanske jag får en liten stund framför tv:n innan det är sovdags för mig med..

Var rädda om er och glöm inte att 
Klämma och Känna <3



1 kommentar:

  1. Strongt av dig att arbeta. Hade inte jag fixat! Vad bra att du klipper dig och förbereder dig mentalt, vad det gäller håret. Vad det gäller allt annat är det bara att klamra sig fast medan karusellen kör..
    Kram

    SvaraRadera