onsdag 7 augusti 2013

Onsdag

Dagarna går men inte blir jag piggare inte.

Idag är det sista dagen med penicillinet så jag hoppas att det vänder nu.

Men jisses vad kroppen har tagit stryk av detta.
Kroppen är helt slut och värkande.
Låren, ljumskar och höfter är värst.
När jag går i trappen här hemma är det som om jag vore en
riktigt gammal dam..

Det vänder väl med förhoppningsvis.

Nu är det inte många dagar kvar tills min inskrivning på Strålningsenheten..
Fredag morgon är det dags för alla dessa undersökningar
och ritning på kroppen..

Det känns väl sådär med att de ska kladda massa svart färg ..
Vad jag har hört så kan det ju tydligen färga av sig på kläderna om
man blir svettig.

I det här vädret och med den skjuts man fick in i klimakteriet 
är det svårt att inte bli det :o(

Svarta kläder är ju inte direkt någon höjdare nu heller..

Annars går dagarna här..

Men det är segt, dagarna bara ramlar på liksom, har inte någon ork 
för tillfället att ta mig för saker.
Känns som om man bara finns liksom.

Men det får väl vara så ett litet tag,
Kroppen och jag kanske behöver det efter den pärs som varit.

Jag kommer igen när det blir..

Sakta men säkert får jag lära mig att hantera just nu..

Ha det gott

// Kram kram 


5 kommentarer:

  1. Ja Herregud vad man måste lära sig att vara här och nu, inse att denna tröttheten inte går att vila bort. Tänk ändå vad fort denna tiden gått =)
    Oroa dig inte för strålningen, vad det gäller färgen de tatuerar in färgar det inte alls, du får tre små ploppar som ser ut som pormaskar - det är allt.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Lotta tiden har gått fort men den har varit riktigt tuff.. Pga detta känns det som det har varit lång tid.. hihi men du fattar vad jag menar ;o)
      Verkar som de gör olika med färgningen beroende var man kommer ifrån..
      Får se imorgon hur det blir..Hoppas du är på G igen Lotta och att det går framåt för dig..
      Jag gör inget annat än längtar mig framåt men det är segt som fan... // Kram kram

      Radera
  2. Nja, man får mer än tre små tatuerade ploppar. :-) Jag har dessutom en massa blåa målade streck på hela magen och ett ovanpå bröstet. Visst färgar det av sig när man blir varm, men vi går ju mot svalare tider, så det löser sig nog. BH:n har fått några fula märken, så ta inte på dig något som du är rädd om! :-)

    Kram från Skåne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trist, man köpte ju nya bh pga detta, å inte var de billiga heller..
      Rena rånet 500 spänn styck nån 400.. Kul att förstöra dem *not*
      Så som man svettas nu är det väl stor risk att de får kasseras sen..Har aldrig svettats så mycket som jag gör nu.. Får väl vara glad att det inte luktar iaf ;o)
      HA det så gott och tack för titten :o) // Kram kram

      Radera
    2. Jag kan trösta dig med att det verkar som att färgen går att tvätta bort! Min vita BH var alldeles blå på ett par ställen, men jag sprutade på Vanish och lät den ligga ett dygn innan jag tvättade den i 60 grader och nu har jag precis tagit ut den ur maskinen och det syns inget! :-)

      Kram och lycka till!

      Radera