onsdag 14 augusti 2013

Onsdag

Onsdagen har sprungit iväg.

Var först förbi på jobbet en sväng, när jag kommer in på gården 
omfamnas jag av en kollega från Tekniska kontoret.
Han kom fram och pratade, frågade hur jag mådde och hur jag lång till i behandlingen.

Känns så härligt när man känner all värme man får.

Pratade lite med chefen, och kollegor.

Sedan mötte jag upp min vän Marie och vi gick och tog en fika 
på cafet 2 hus bort ;o) på min gata..
Trevligt och sitta och tjattra en stund, det behövs ibland.

Blir ju så trött av att vara aktiv så idag blev det
faktiskt 1,5 timme sömn.

När jag vaknade till liv igen gick jag på mitt projekt,
att måla om köksluckorna..

Jag vet att jag inte är riktigt klok, men det får ta den tid det tar och 
jag kommer vila mycket och inte göra allt på en gång.

Fit for fight är man ju inte på långa vägar med värkande ben och anfåddhet
som inte är av dess like.

I går skulle vi ut i skogen och plocka svamp.
Men jag klarade inte den kuperade terrängen med mina 
ben och mitt flås.
Fruktansvärd smärta.

Vad jag förstår kan det sitta i länge länge efter sista cyton.
Mindre roligt men någon gång tar det ju slut..


Men jag känner att jag vill försöka göra något som jag tycker om.
Det är ju just att pyssla i hemmet och fräscha till lite,
det mår jag bra av.

Imorgon ska jag försöka att kika in till er min bröstsyster vänner <3

Ha det gott

Cattis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar