lördag 20 april 2013

En Mardrömmensdag dag 10 efter första cyton

Dagen har tyvärr varit som natten..
2 timmars sömn är allt som varit idag.
Har varit i kontakt med Onkologens vårdavdelning 3 gånger för
att få starkare smärtlindring utskriven.

De frågar om var på skalan 1-10 smärtan är
och jag lovar att den varit på 10+

Vet inte när jag haft sådan smärta, legat och vridit mig på golvet,
tårarna och skriken har avlöst varandra.
Andats andats andats för att försöka lugna men inget har hjälpt..

Efter samtal nr 3 fick jag äntligen starkare smärtlindring.

Nu är det snart dags att ta sista och femte sprutan för den här gången och jag har sådan ångest.

Har riktigt förstått nu att det är en helvetesresa jag har framför mig och 
detta önskar jag ingen på vår jord.

Tyvärr är vi ju allt för många med denna jävla sjukdom i 
något slag.

Min lilla son sa precis när han la sig i vår säng och jag sitter här vid datorn

-Mamma, när du dör då kommer jag sakna dig

Men lilla hjärtat mamma ska inte dö säger jag.

- Men om du dör imorgon då kommer jag att vara jätteledsen

Lilla gubben mitt mamma hjärta blöder

- Alla kan dö säger han

och ja så är det någon gång ska vi alla gå vidare

Detta var min 6½ årings tankar när han skulle försöka sova nu ikväll

Fruktansvärt

FUCK CANCER

4 kommentarer:

  1. åå kära du, att läsa om dina biverkningar får mig att inse hur lätt jag själv kommer undan. Åtminstone hittills. Förlamande trött under en period, ja, men jag har sluppit värk efter mina sprutor, kanske för att jag har en annan sort? Mina heter Zarzio, men har samma funktion. Stackars dig, hoppas det lättar när du slipper ta fler sprutor, så du får någon veckas "må bra", så som jag har det nu, innan nästa behandling.

    Sköt om dig
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en pärs igår men idag är det mycket bättre :)
      Nu är jag förberedd till nästa omgång och kommer ta den starka smärtlindringen i samband med spruta 4...
      Får hoppas att jag håller mig uppe nu, har haft lite skenande feber idag men kunde avvakta till imorgon när det är dags för provtagningen tyckte de på onkologen // Kram Kram

      Radera
  2. Jag får många tårar som sakta rinner nerför mina Kinder när jag läser dina inlägg och vet inte riktigt vad jag ska skriva.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Marita det är svårt att finna ord ..
      Men det behövs inga..
      Jag vet att det är en tuff resa jag måste ta mig igenom och jag kommer göra det, men det kommer tydligen vara en del hinder på vägen som just denna dag var.
      Jag vet att ni är många som är inne och följer min resa och hejar mig framåt <3 Kram Kram

      Radera