tisdag 9 april 2013

Frisörbesök

Idag hade jag tid hos frissan..
Min vän Marie följde med, tack för sällskapet :o)
Vi tog en lunch först på Texas Longhorn och det smakade riktigt gott..

Jag tror frissan var snurrigare än jag idag.
Först hämtar hon oss i väntrummet och sen börjar hon leta igenom papper, hade riktigt noll koll.
Näe dina saker har inte kommit!!!

Ja det var ju mindre bra för då är det ju lite svårt att prova.

Hon går och ringer till tillverkaren och frågar var proverna till mig tagit vägen.
Men de hade ju skickat dem,så in kommer hon i rummet igen och börjar leta.

Oj då de var visst här de hade visst kommit..

Hallå ordning och reda och vara förberedd kanske kunde vara bra.

Det var ju en lättnad så att man kunde få det här gjort idag.

Det blev 1 lång peruk  att testa som var beställd i mina färger..

Den blev bra hon fixade till luggen lite på längden och vips så var den färdig..


Den andra som var beställd var såå tung och stor i "håret" så
den fick hon behålla.

Istället blev det en keps med lugg och hår där bak som sitter fast med kardborreband.

Den kunde ju bli bra tyckte vi, de har ju sagt att jag ska passa mig för solen under cytostatikabehandlingen, så då passar det ju bra med keps ibland.

Man kan ta bort håret och köpa andra kepsar och bara limma dit kardborre så har man fler att byta med om man vill..
Svans går med att ha så det blir bra :o)


Lite sniket att man inte fick med något att hänga dem på :o(
Så än så länge pryder de våra ljuslyktor tills jag har kommit på någon annan bra lösning..

Må så gott

Kram kram


2 kommentarer:

  1. Jag vill bara önska dig lycka till inför morgondagen! Hoppas allt går bra och att du får må så bra som möjligt. Och så ville jag bara säga att jag tycker du blev jättesnygg i ditt korta hår!

    Lycka till och stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Else.
      Ja jag får hoppas att det blir skapligt lite biverkningar, det vore bra..
      Ja många säger att det är bra med det korta håret, men hade bestämt mig för långa peruker. Det korta får jag ta sen när det växer ut igen..
      Hoppas att du mår ok // Kram Kram

      Radera