onsdag 3 april 2013

Snart dags..

Igår var första besöket på onkologen.
Vi fick träffa onkologläkaren som var en kvinna och väldigt bra tycker jag.
Hon lyssnade och förklarade mycket på ett bra sett.
Vi fick även träffa den sköterska som skall följa med mig genom den här resan
Kicki hette hon..Så nu får vi kompa ett tag.

Mycket information att ta in..

Men nu har startskottet gått..

På fredag är det dags att operera in en port a catch


Eftersom jag är opererad i båda armarna så funkade det inte med
en Picc- line för mig utan fick bli en sån här istället.
Den är till för att jag ska få mina "gifter" igenom och att de kan ta blodprover där så att man slipper bli stucken varje gång.

Detta görs under lokalbedövning.
Så imorgon blir det att åka in till VC och lämna lite blodprover inför detta.

Fick även en remiss igår på "nytt hår"
Ja det kändes ju med "normalt"
Åkte förbi frissan på vägen hem för att springa in och beställa en tid.

Vad jag inte var beredd på var att hon hade tid på en gång ..
Så det var bara att springa ut och säga åt R som satt i bilen att parkera och komma med in.

Underlig känsla det där att sitta och prata färger och modeller..
Kort eller långt.
Mycket lustigt.
Konstig såg man ut med haha

Men nu blev det ett par hon skulle ta hem så att jag får prova nästa vecka och se om jag fastnar för någon..

Spännande att se..
Sitter även ute på webben och surfar efter några huvudbonader som kanske kan komma till användning i sommarvärmen sen så jag slipper få solsting och bränna upp hjässan.. 
Vore ju trist det med mitt i all soppa ;o)

Allt för idag

Tjingeling.....

Kram kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar