onsdag 1 maj 2013

Snart dags igen

Sega dagar har det varit här..

Har fått ännu en biverkning av gifterna, magen har ballat ur.
Så fort jag ätit något är det dags för toan.
Inte så trevligt att skriva om här men så är det.
Sen i söndags hardet hållt på och jag har legat mest hela dagarna..

Trodde man skulle få lite bra dagar innan det var dags för nästa
behandling..
Några har jag ju fått men de är inte så många om jag tänker efter..

Ser jag tillbaka på tiden som varit efter första FEC,
så var jag ju mycket trött i ca 6 dagar först.

4 skapliga dagar innan helvetet bröt ut med sputorna.
bara den tanken får mig vettskrämd igen.

Sen var det ok några dagar igen innan huvudvärken kom på besök.
Den har gjort sig påmind till gårdagen och så kom ju magproblemen
i söndags..

Idag har jag varit trött, magkrångel men fick lite ork på eftermiddagen
och kvällen.

Tror jag har haft lite mycket tankar på morgondagen och att det faktiskt
är dags att få gifterna insprutade i kroppen igen.

Inget jag egentligen ser fram emot men det är
ju ett nödvändigt ont..
Bra är det ju att man får det gjort så är det fortare över sen.

Var lite orolig igår när jag var och lämnade proverna på
VC att de skulle vara dåliga då jag har dragit på mig en förkylning med..
Men har inte hört något så det är ju bra..

Imorgon följer min Kollega och vän med till US.
Kände ju att jag var lite snurrig efter första behandlingen så vill inte
sätta mig i bilen och köra ca 10 mil tur och retur ensam..

Så tack Rosita för att du erbjöd dig att följa med mig <3

Är så glad för de som finns för mig och mina kära i denna
tuffa tid..

För tufft är det, varje dag men på olika sätt.

Tror inte att människor runt omkring förstår, en del
tror att man är frisk nu för att man är opererad.
Nu har man väl inget att oroa sig för..

Tufft var det innan man fick veta vad det var som gömde sig i bröstet
innan man fick alla svar och all den väntan man har varit utsatt för.
det var en hemsk tid.

Men jag kan säga att operationen var den lätta biten.
Det är nu den tuffa biten kvar
Iaf är det så för mig.


Som sagt ingen dag är den andra lik
varken fysiskt eller psykisk..

Nu är det dags för sängen och försöka ladda batterierna
inför det som komma skall

Kram Kram

Tjingeling


3 kommentarer:

  1. Fy vad jobbigt för dig. Du har rätt i att operationen var den lätta biten....Och människor förstår inte, tyvärr är det så. Har hört många dumma saker dessa månader som bara bottnar i andras okunskap och rädsla. Hoppas att det reder ut sig med magen, ta medicin! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Cattis! Tänker på dig idag och hoppas det går bra med behandlingen. Och att du får må bättre den här gången. Lägger till dig som länk på min sida, så kan vi följa varandra genom den här tiden.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!!
    Jag finner inga ord denna dag....
    Men jag vet en sak och det är att jag bara kan föreställa mig hur du mår.
    För att veta går inte att säga, för jag är inte där du är...
    En sak vet jag och det är att jag saknar dig och din närhet till att vara en underbar vän...
    Hoppas du snart får bra dagar och jag tänker på dig denna dag...

    Kram kram

    SvaraRadera