tisdag 21 maj 2013

Ultraljud Lymfan

Imorse ringde de från Röntgen på US
Fick en tid till 13,15 så skönt att det gick snabbt.

Läkaren hittade inget avvikande med lymfkörtlarna i halsen vilket gjorde 
att jag kunde andas ut ordentligt..

Det är så lätt att skena iväg med tankarna när man redan har en cancerdiagnos.
Minsta lilla som kommer upp som man kan förknippa med cancern så gör man det.

Det är tufft, man tror att det ska vara så enkelt att se sig som "frisk"
när man gått igenom operationen men så är inte fallet..

Resan är fruktansvärt tuff både fysiskt och psykiskt.

Man har en lång väg framför sig och den är inte smärtfri..
Mycket olika behandlingar framför sig och jag tror
att rädslan alltid kommer att finnas där tyvärr, 
hur mycket man än försöker.

De allra flesta dagar är tankarna bra men ibland dyker man
och de ploppar upp i huvudet..

Tankar är ju något som de flesta vet något
man INTE kan styra över hur gärna man än skulle vilja..

I morgon är dagen före nästa dykning, så jag ska försöka ha 
lite ork att ta tag i några saker..

Tex har jag glömt att besiktiga bilen så det är väl bäst att jag gör det,
som tur är finns det nu Drop in besiktning så det får
det bli...

Annars lär jag nog ha körförbud när jag vaknar upp ur dvalan
efter min tredje behandling..

Tänk snart har jag gjort hälften av cyton..

Hur tungt det än är så är jag så glad att den blir av
trots min onda hals..

Inget vidare att behöva skjuta på den som sagt det tar ju bara längre 
tid innan man blir klar då..

Vill tacka er som kikar in och stöttar mig på min resa
Det betyder mycket för mig att ni finns där <3

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar