söndag 10 februari 2013

Energin bortblåst

Förstår inte riktigt var min energi tagit vägen och min koncentration..
Har nu försökt hela helgen att ta tag ordentligt i städningen av huset men går
mest från rum till rum och ingenting händer.

Vad ska du göra idag då frågar alla som ringer
Städa säger jag varenda dag folk tror väl att jag har tipp topp här hemma kliniskt rent
men ack så fel bild det är..

Idag har jag varit hos min svägerska som har försökt att massera 
min vänsteraxel och skuldra.
Det är så sjukt ont så att jag knappt inte vet var jag ska ta vägen.
3 månaders väntetid till ortopeden för att få kolla den med inte klokt..

Det blir väl grannt efter operationen på höger sida om det här ska stanna kvar även i vänstra sidan då kan jag väl knappt inte vara alls efter operationen.

Tänk om jag kunde vakna upp ur den här mardrömmen snart..

Ikväll har jag legat och kollat lite på tv som vanligt ;o)
men fick lite hjärtklappning från och till
Man är nog inte så fräsch psykiskt som man kanske försöker verka.
Kanske ska ta upp huvudet ur sandhögen..

Imorgon ska jag iallafall att försöka jobba på förmiddagen även att jag är sjukskriven 100% till 18 mars.
Sen efter det ska jag till Rehab öst för att se om de kan hjälpa mig med vänstersida de har drop in från 13-14,30
Bara att hoppas att de kan göra något.

Kram Kram



4 kommentarer:

  1. Hej vännen! Klart jag kommer gå och kolla igen om den inte försvinner med förkylningen. Fick första som inte var något för två år sedan och räckte med mammografi då. Lovar inte vänta så länge denna gången. Tänker på dig så och hoppas du har det så bra du kan... det är klart det inte är bra men, kanske inte skulle var dumt att vara sjukskriven 100% som läkaren skrev. Det finns ju en anledning att han skrev 100% och inte 50%... Var rädd om dig! ♥
    Massor med kramar till dig, finns i mina tankar! ♥
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Hej kära Cattis!
    Jag vill bara tala om att jag beundrar dig för att du vill dela med dig av din resa..
    Många med mig vill dig bara väl..
    Kravena måste man lära sig att skära ner på,för inte finns det någon som kräver så mkt av dig just nu..
    Din energi och koncentration kommer tillbaka, ta bara en dag i taget och låt din familj få ta hand om dig..
    Det kommer att bli mkt tårar och goa skratt under resans gång..
    Som sagt jag tror på dig och din envishet och styrkan finns oxå hos dig tillsammans med din familj..

    Kram goa Cattis..;)

    Ann-sofie..;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack hjärtat det värmer i hjärtat av allt stöd du ger med dina alltid så varma ord :0) man får ta en dag i taget jag vet men svårt när man alltid tog två förut ;0)
      Ska jag vara ärlig så vet jag inte om jag verkligen tagit in och förstått allt ännu.. // kram kram

      Radera