fredag 15 februari 2013

Inskrivningssamtal inför Operation

I går var det Alla hjärtans dag och jag hade tid på
Bröstmottagningen på US Linköping.
Inskrivningssamtal inför operation och jag fick träffa Bröstsköterskan, Kuratorn, Sjukgymnasten och narkosläkaren.
Även läkaren som ska operera mig tittat in en sväng och sa hej..

Mötena gick bra men det kändes rätt tungt..
Som tur var hade jag min vän Ann med mig och hennes lilla solstråle till 2 månaders bebis som jag kunde lägga min fokus på emellanåt..

Tack vännen för ditt stöd <3

Det kändes som om allt blev mycket verkligare igår
Jag fick reda på hela storleken på tumören och den var
35 x 14 x 19 mm
Så det är inte en sån liten inkräktare som tagit bröstet i besittning.

De vet heller inte hur länge den har funnits kan visst vara väldigt länge....
Trots att man varit på alla mammografier och även ett par till utan de man blir kallad till kan det alltså vara så att de missat den..

Har man täta bröst med mycket körtlar kan det alltså vara så att de små äcklen gömt sig och inte blir synliga på mammografin.

Mina tankar då säger mig att 
Om man vet att så är fallet varför kollar man inte alla kvinnor
med "täta" bröst med Ultraljud på en gång?!?

Men vad vet jag och vem är jag mer än en tjej på 43 som fått diagnosen bröstcancer....

Hur som helst så är snart den stora dagen här.....

Jag är inte orolig över operationen 
Jag längtar faktiskt till måndag med blandade känslor

Men nu är det så här och man måste se sanningen i vitögat..

Skitcancern skall bort ur min kropp och får inte längre härja fritt
Det är så man får se det.....
Så Välkommen måndag ;o/ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar