fredag 8 februari 2013

Beskedet

Nu har det gått en tid sedan jag skrev mitt första inlägg..
Vad har nu hänt sen sist då?

Jo  jag har varit på US i Linköping 2 gånger.

Första gången var jag där för att få reda på att de inte riktigt kunde säga vad det var som fanns i mitt bröst.
Det var något tumörliknande och de ville göra en grövre biopsi..

Jag hade tid på Bröstmottagningen i Linköping kl 11,00 och skulle sedan till
röntgenmottagningen i Norrköping  för biopsin kl 12,30
så snacka om att stressa på första mötet på Bröstmottagningen..

Ja ja det var bara att fara iväg.

Sedan blev det ju ytterligare en väntan då i 1 vecka innan man skulle få komma tillbaka till US för att få beskedet från den sista biopsin.

Dagen innan jag skulle vara där ringde en läkare till mig från BM och meddelade att de ville ta nytt ultraljud på bröstet för att deras egna radiologer ville tolka sina egna bilder..

Så det var bara att åka till mammografimottagningen på US till klockan 10,25 onsdagen den 6 februari.
Hade sedan tid till läkaren kl 14,30 samma dag.

Fick höra av hon som tog ultraljudet att hon ville undersöka själv pga att hon tolkade bilderna från Norrköping som att förändringen i bröstet var större än den läkaren hade skrivit..
Han skrev 7-8 mm..

Försökte få tiden att gå så vi åkte och käkade lite Lunch...
Jobbig dag var det helt klart.

När det sedan var dags att träffa läkaren så blev det en ny manlig från förra veckan och en ny sköterska..

Han meddelar att Han fått provsvaren från biopsin samt ultraljudet och säger rakt ut bara

-Det är Cancer du har Catarina
Men det hade du nog förberett dig på redan!!

Vad säger man,  man blir helt stum till en början..

Han talar sedan om att tumörem är 35 mm
Va fan 3.5 cm hur kan läkaren i Norrköping mäta SÅ fel.

Både jag och R blir helt paffa
Så stor..
För oss känns den väldigt stor.
Den har i våra huvuden växt från 7 mm till 35 mm på 2 veckor..

Tufft besked..

De vet ännu inte vad det är för slags tumör utan de svaren får de när de opererat mig och skickat tumören på analys..

Så är det något vi måste vänja oss vid nu så är det att

Vänta & Vänta & Vänta


Kram på en stund 


5 kommentarer:

  1. hej vännen!
    Tufft av dig att starta denna blogg, men jag tror det kommer hjälpa dig att skriva av dig. Både bra och dåliga dagar!
    Var stark min vän! Finns här för dig!
    Kram Lene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lene vännen <3
      Ja jag tror att det kommer hjälpa mig lite grann.
      Jag är ju en "skrivare" så det känns naturligt för mig att göra på det här sättet.
      Som sagt bra och dåliga dagar, sen kan man gå tillbaka och se hur det en gång var när man har tagit sig igenom detta och det ska jag ju :o)
      Kram kram

      Radera
  2. Hej hej,kära Catta....ja vad ska man säga...kommer att följa dig här o dinresa genom detta...för du ska igenom o bli frisk..bara så du vet det...Bra detta när man inte ses så ofta men ändå e med dig...hoppas jag kan finnas,stötta & hjäpla dig genom dettatillsammans med alla andra som finns omkring dig o tack för du delar med dig o får oss andra att fatta att ta saker på allvar o inte tro att det inte händer oss...bamsekram <3 // cajsamaria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen..
      Ja jag ska igenom och bli frisk även om det kanske blir lite gropigt på vägen ;o)
      Finns inget annat alternativ.
      Hihi det säger jag idag men vem vet vad jag säger imorgon ;o)
      Jag tror som sagt att det blir bra och mindre bra dagar och då är det bra att man vet att det finns så många som gärna vill finnas till och stötta // Kram kram

      Radera
  3. Hej vännen min! Usch denna väntan det tar på psyket det med! Men nu måste vi se positivt och vara starka i väntan på vad den JÄVLA inkräktare visar.Vad den än visar ska vi besegra detta!!!!!
    Som du själv skev är det en del gropar ivägen. Du vet att du har vänner som stöttar och bryr sig om dig.Du vet att du kan ringa när du vill prata dag som natta! Vi ska besegra denna JÄVLA inkräktaren!!!!!Du ska bli frisk!! Puss o kram Wången

    SvaraRadera