onsdag 20 februari 2013

Nu är det ett par dagar sedan jag skrev något här..

Vad har nu hänt då
Jo operationen är avklarad.

Måndagen den 18 februari 2013 kommer väl alltid att kommas ihåg
som dagen då inkräktaren togs bort ....
eller ska man säga dagen som man blev halvt man och halvt kvinna..
Nej det låter inte bra
Som dagen jag blev stympad

Tyvärr var det ju så att även portvaktskörteln var smittad med cancerceller
vilket känns rätt så tufft.

Man tog då bort en sk, "fettklump" som lymfkörtlarna är inbäddad i
de som var närmast portvakten om jag förstår det rätt..

De skickas på analys där patologerna  tar och delar
varje lymfkörtel för att kolla spridningen..

Nu hoppas jag verkligen att det inte är spridning till alla lymkörtlar
det vet jag faktiskt inte om jag orkar med..

Operationen tog 2 timmar
låg på uppvaket i mer än 4 timmar hade så ont och fick mycket
smärtlindring...

När jag kom till avdelningen satt min sambo R och min
bror C och väntade och väntade
Skönt och roligt att träffa dem
även om de själva satt och fnittrade om deras egna erfarenheter av starka mediciner i samband med värk och operationer..

Kan vara så att de ville lätta upp stämningen lite

Jag fick lite för att klara mitt beroende under vistelsen på sjukhuset
En 50 cl coca cola med massa choklad knutet runt med ett brodyrband..

Tack J hjärtat för det smakade på jappen på tisdagen ;o)

Sov rätt oroligt på natten vaknade varje timme ungefär
det blev ju bara en natt på lasarettet kl 9 på tisdagsmorgonen sa bröstsköterskan att jag fick åka hem..

Dränaget fick jag med mig för det hade kommit 100 ml i påsen så de håller daglig kontakt med mig för att se när jag får åka tillbaka till Linköping för att ta bort det..

Kram kram på er som kikar förbi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar