tisdag 26 februari 2013

Omläggning på US

I dag var jag på omläggning på US
som privatchaufför hade jag min vän Marie
Tack gumman för sällskapet..

Operationssåret hade läkt mycket fint, det var någon centimeter
närmast armhålan som inte riktigt  var färdigläkt.

Jag fick svar på vad det är som gjort så ont i armen
Jag har tydligen fått något som heter kärlsträng
samt även lite muskelkramp i armen.

Så nu är det rejäl stretching som gäller
Har ju gjort de övningar jag fått från sjukgymnasten med de
hjälper tydligen inte tillräckligt
Så nu är det smeka och stretcha som gäller.

Smekningarna är för att huden på armen skall
känna igen och acceptera beröring igen.
Eftersom man skurit av nerver under operationen så måste huden lära sig
beröringen på nytt..

Doktorn som opererade mig kom även in en liten sväng och tittade till mig,
Hon var så nöjd med resultatet och talade om för mig att hon var
inte orolig och det skulle inte jag heller vara så smek på bara sa hon ;o)
Så släpper allt om några veckor...

Träffade även kuratorn en liten stund..

Sjukgymnasten fick jag ett besök med för sköterskorna  tyckte att hon skulle
stretcha ut armen lite på mig pga muskelkramperna.
Men det besöket kunde jag varit utan för hon förstod inte någonting av vad sköterskorna menade.
Ja så kan det vara ibland..

En sak jag kommit på är att utflykter på några timmar gör mig helt slut,
så det blir sängen när jag kommer hem i några timmar..
Å då har jag inte kommit igång med behandlingarna ännu.
Undrar hur det ska bli då..

Var rädda om er och glöm inte känna på tuttsen ...

Kram kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar