torsdag 4 juli 2013

Näst sista Cyton

Nu börjar det närma sig..
Nummer fem av sex cytostatikabehandlingar är nu klar..
Tänk vad man kämpar och man klarar det fast det är tufft
och alla motgångar med biverkningar som kommer i vägen.
 
 
Sköterskan sa ju ett tröstande ord idag i alla fall
Det är bra då fungerar behandlingen och det är ju en tröst i allt eländet.
Krigarna gör alltså vad de ska för att försöka
utrota om det finns några inkräktande cancerceller kvar i kroppen..
Men det gör det ju förstås inte ;o)
Nu får det vara slut på allt elände man drabbas av..
 
Efter min sjukhusvistelse med Neutrofen feber
så tog de upp mitt fall på ett konferens med onkologer
och andra  berörda förra tisdagen.
 
Så de hade bestämt att de skulle minska dosen Taxotere,
Från 100% gick de ner till en mängd på 75%
Sköterskan sa med glimten i ögat att hade vi fortsatt med
100% så hade vi tagit död på dig och meningen är ju att du skall bli
frisk...
Ja tack det vore ju hemsk bra ;o)
 
Mängden man får är uträknad på vad man väger och hur lång man är,
men det är inte alltid att kroppen klarar av denna mängd
och det vet man ju inget om innan.
 Det är ju olika från person till person som allt annat som hör
denna sjukdom till..
 
Jag hoppas att mina biverkningar som febern skall klara sig denna gång
nu när man har fått en mindre mängd krigare i kroppen.
 
Jag kommer hur som helst att försöka göra mitt yttersta denna
gång vad det gäller att utsätta mig för risker.
Jag måste även bättra mig på att få i mig näring så att
jag får energi..
 
Så nu får man hoppas att även munsvampen håller sig borta om
inte annat mildare än sist..
 
Jag måste säga att jag är rätt så förvånad att vi
har klarat detta så bra som vi gjort...
 
Det har absolut inte varit lätt alla gånger, det är en fruktansvärd
kamp vissa dagar..
 
Då är man fruktansvärt glad att man har de man har omkring sig.
 
Tack för att ni finns...
 
Ni vet vilka ni är..
 
Kram Kram 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar