lördag 22 juni 2013

Ännu ett uppvaknande på Onkologens vårdavdelning sal nr 2
Även denna morgon vid sextiden kom sköterskan in och tog lite prover innan jag fick sova vidare.
 
 
Strax efter 8 gled jag ut i matsalen för att få i mig lite frukost, idag blev
det risgrynsgröt och smörgås..
Penicillinet fick jag inte förrän klockan 9 idag de tog det nog
lite lugnare idag så här på midsommardagen sköterskorna..
 
 
Febern låg på 37,5 så det var ju inte någon hög feber idag..
 
 
Runt lunchtid kom läkaren in och pratade med mig och talade om att mina
vita blodkroppar hade sjunkit igen och att de inte hade någon
förklaring till varför..
Det var väldigt konstigt tyckte hon så då blev det isolering för mig igen..
 
 
Det är ju attan att de inte kan få bukt med skiten känner jag.
Räcker väl som det är, så trist att saker och ting ska behöva strula till det ännu mer..
 
 
Nu har jag även fått massa olika preparat för magen med, eftersom den inte sköter sig alls heller...
Är jag förvånad?
Nej inte ett dugg ;o/
 
 
Febernedsättande har de nu satt ur för att de skall kunna få någon koll på hur febern beter sig.
Så det kommer jag bara att få om den höjer sig markant igen..
 
 
Hade ett litet besök av läkaren som har jouren nu ikväll precis,
hon hade lite besked att lämna, vilka gjorde att jag lite undrar vad det är för ordning på saker och ting.
Eller om det är så att i största allmänhet så ska just jag råka ut för precis allting..
 
 
Hon berättade nämligen att mina vita blodkroppar inte alls varit dåliga idag utan att de ligger högt..
 
 
Hmm det var ju jättebra men hur kommer det sig att man säger till mig tidigare att de är obefintliga och att jag är jätteinfektionskänslig och att jag inte får ta emot besök av familjen utan blir isolerad igen???
 
 
Ja det kunde hon inte svara på, hon visste inte var det beskedet hade kommit ifrån..
Jaa ibland undrar man.
 
 
Men hur som helst var det ett bra besked.
Nu har de bestämt sig för att ha mig kvar tills de har fått bukt med febern och min krånglande mage.
 
 
Så har man tur kanske man är piggare och kryare imorgon och får åka hem..
 
 
Avslutar med en bild från min lilla lilla morgonpromenad
 
 
Trevlig kväll
 
Kram Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar