fredag 21 juni 2013

Midsommarafton

Ja då var den här Midsommarafton,
den kom även att jag inte skulle fira den på sedvanligt sett ;o)
 
 
Vaknade som sagt upp i mitt lyxrum på onkologen, till isoleringen..
 
 
Febern hade i alla fall sjunkit till 37,4 ett positivt besked.
 
Morgonen började med massa provtagning.
Min port a Catch funkade inte idag heller så det blev remiss skriven till
röntgen.
 
Proverna visade bra de vita blodkropparna var på väg upp igen.
Däremot hade de inte tagit de Neutropena värdena de som var på 0
igår utan de väntar med de tills imorgon..
 
Men för övrigt lät det hoppfullt.
Däremot har jag fortfarande inte fått svar på vad det kan vara för slags infektion jag har då de inte fått svar på alla odlingsprov de tagit.
 
 
Personalen hade varit så gulliga att de bakat jordgubbstårta dagen till ära
så vi stackars krakar som firat vår midsommar här har haft lite festkänsla i alla fall..
Tänk att jag hade sån tur att det fanns kvar även till kvällsmaten,
så inte var jag sen med att ta en bit till hihi
 
Min isolering togs bort under dagen med så jag kunde smita ut och andas lite frisk luft..
 
Då passade jag på att gå ner till stora sjukhusbyggnaden med och köpte mig lite "mys"
Nu på eftermiddagen / kvällen verkar febern tyvärr smyga sig tillbaka igen.
Får hoppas att de håller till de lägre graderna.
 
Röntgen visade på en sk "strumpa" på kanten av venporten, vilket vad jag förstår är ett stopp som blivit av koagulerat blod.
Tyvärr gick det inte att få bort.
Men den skall fortfarande kunna gå att använda så att jag kan få mina cellgifter därigenom, men de kommer inte att kunna ta några prover från den..
 
Mycket tråkigt..
 
Nu är jag lite sliten och trött så jag ska lägga mig ner lite och öppna boken..
Snart kommer de väl in med min kvällsmedicin..
 
Hoppas ni har en underbar midsommar
 
//
 
Kram Kram
Var rädda om er


4 kommentarer:

  1. Ja, Glad Midsommar Cattis!
    Din stackare vad du åker på! Det verkar som du får alla biverkningar man bara kan få. Hur går det med dina sprutor då? Får du fortfarande värk utav dem? Min dag har varit under omständigheterna hyfsad. Jag fick min 4e cyto igår och gick i väggen helt. Kräktes och hade mig. Usch. Så dagens festligheter fick tillbringas hemma med bara familjen. Men det gick det med. Tre timmars tupplur så orkade jag med lite sill, lite tårta, och lite kubb med guben på kvällen. Och solen kom fram. Nästa år blir bättre för oss båda. Varm kram på dig! Eva C

    SvaraRadera
  2. linda anderstedt(poduschkin)21 juni 2013 kl. 22:15

    Glad midsommar från oss :) kram

    SvaraRadera
  3. Så skönt för dig att febern verkar släppa. Men jag är så förundrad över hur lättvindigt de verkar ta på det här där du bor.

    Jag bara undrar, har du smaklökarna kvar? Själv tappade jag alla smaker under en vecka och kunde inte ens dricka vatten utan att det kändes som att jag stoppade hela munnen full med ökensand.

    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer här med, har otäck smak och det geggar ihop sig i munnen, sen en massa svamp på det första veckan.
      Därav har jag väldigt svårt att äta under den tiden :o(
      Svampen har varit värst nu efter
      taxen...

      Radera