tisdag 11 juni 2013

Provtagning klar för denna gång

Ja nu så är provtagningen klar för nästa behandling på torsdag..

De har inte hört av sig idag så då får jag hoppas på att blod och levervärde inte har ändrat sig från sist..
Det vore ju skönt.

Efter att jag var på Vårdcentralen åkte jag hem till en gammal kollega 
som gått i pension, jag tänkte passa på att 
överraska när jag ändå var inne i stan..

Tyvärr var de precis på väg att åka till sina barnbarn och hälsa på..
Men vi fick en 15 minuter ungefär att tjattra på..

Så roligt att träffas, jag sa till dem att nu tar det nog 3 veckor innan jag kommer igen..

Imorgon bitti är det dags för kortisonsup igen 
denna gång 16 tabletter morgon och kväll t om dagen innan..

Det behövde man inte till FEC då var det 24 tabletter på morgonen..

Mm jag grämer mig allt lite över TAX behandlingen.
Kände inte alls denna olustighetskänsla inför FEC på samma sätt...


Imorgon blir det att åka till apoteket och införskaffa sig lite piller som inte fanns hemma sist på apoteket så att man är förberedd på det som komma skall.

Sen får jag inte glömma att köpa jordgubbar för på torsdag
är det skolavslutning och då går lilla E ur förskoleklassen..
Så då blir det picknick på gröna kullen :o) mysigt

Tänk så börjar han åk 1 i höst 
ja attans vad tiden springer iväg..

Här är en liten bild på en av våra blommor i stenparti rabatterna
Tänkte avsluta med den idag :o)
Ogräset med hihi

Var rädda om er 
//Kram kram

2 kommentarer:

  1. Lycka till med Taxen i morgon Cattis! Hoppas allt går bra och att du slipper de värsta biverkningarna. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Else, ja det hoppas jag med ;o)

      Radera