söndag 9 juni 2013

Söndag

Inte mycket har hänt här..
mer än att jag har haft en sådan fruktansvärd huvudvärk i flera dagar..
Inte roligt att vakna med skiten med.
Då vet man att den håller i hela dagen.

Panodil hjälper ju inte heller, och då jag låg något högt med
levervärdet sist vill jag inte äta för mycket paracetamol heller,
inte så bra för nästa provtagning.

Igår ramlade en liten fågelunge ner från ett bo någonstans från vårt tak
stackaren..
Då jag har två djur och insektstokiga killar i familjen så tog
vi givetvis in den och skulle försöka hålla den vid liv.

Den har fått att äta och dricka sen igår kväll,
och den har skrikit och gapat i parti och minut ;o)
Men tyvärr klarade han sig inte längre..
Han somnade in här runt 22 tiden ikväll.

Så nu kommer vi att ha en jätteledsen 6½ åring här imorgon bitti..

Den här helgen har jag inte fått något gjort, allt jag försökt att
företa mig har slutat med att jag hamnat i soffan..
Skulle försöka dammsuga lite när huvudvärken var lite lite
bättre men nopp sa kroppen och knoppen
 så det var bara att ge upp..
Det var inte bara en gång kan jag lova...
Men till slut fick jag ge med mig och tänk
Jag har faktiskt inte dåligt samvete för det och det är väl första gången..

Skiten står kvar imorgon med.

Trodde jag väl aldrig att jag kunde acceptera men 
jag kanske är en liten bit på väg..
Å det känns skönt...

Nu börjar det närma sig behandling nr 4
och det är faktiskt med lite skräckblandning jag går mot den..
Är faktiskt lite orolig över verkan på Taxen och hur den ska
verka på mig, både när jag får den
och när jag kommer hem...

Tänk om skiten kunde vara slut snart......

Allt för idag // Kram kram

2 kommentarer:

  1. Kram till dig Cattis! Hoppas det går bra för dig med TAXEN. Själv har jag mått mycket bättre på den än FECEN. Den här illamående-känslan jag går med nu är inte rolig.
    Tänker att det ändå gör bra saker i kroppen, och det här ändå är överkomligt. Vi har ju inte så mycket kvar nu!!!
    Styrka till dig och lycka till i veckan!

    SvaraRadera
  2. Hej. Cattis! Förstår din oro angående Taxanerna. Eftersom den är lite tuffare mot kroppen på annat sätt en FEC. Jag har fått både och. Det positiva med Taxanerna är att du inte blir illamående och förhoppningsvis inte lika orkeslös även om trötthet förekommer också. Det som inte är ovanligt är muskel- och ledvärk från tredje dagen ett par dagar, men det har du väl haft med FEC också. Så förhoppningsvis blir det inte värre för dig än med FEC. Man får försöka härda ut och tänka framåt för när du fått din fjärde behandling så har du bara två kvar :) Och du....bra att du börjat acceptera att du inte kan orka lika mycket som annars, jag vet precis hur j-a frustrerande det är. Men vi får unna oss att vara lite lata just nu. Ut och njut av din trädgård och då menar jag att du inte ska klippa gräset ;). Kram

    SvaraRadera