fredag 14 juni 2013

Fullspäckad dag med skolavslutning och Tax behandling

I morse blev det upp tidigt och fixa färdig matsäcken
till morgonens skolavslutning..

Tyvärr höll sig inte regnet borta så vi fick sitta med paraply
en bra stund..
Tyckte synd om barnen som hade kortärmat och var tunnklädda,
därav vår egna son ...

Efter det var det dags att ge sig hem och fixa lite, 
mamma och pappa var med och tog sedan med sig lillkillen 
till landet tills imorgon då vi inte visste hur jag 
skulle reagera på min första Tax behandling..

Äntligen är den gjord Nr 4 i behandlingen känns helt underbart :o)
Nu är det bara två behandlingar kvar av cellgifterna och delmål 2..

Jag var som sagt lite nervös idag, hade många frågor till sköterskan,
ytterligare en ny idag, men hon var helt ok.

Det konstiga är att de går ut med att man har en sköterska 
som ska följa en hela vägen, visst att det kan bli något byte.
Men min tur håller i sig tydligen,jag har gjort fyra behandlingar
 och har haft 3 olika sköterskor,
 kommer ha en ny nästa behandling med för då är det semestertider.

Har till och med haft 2 olika läkare på onkologen 
fast man skulle ha samma..
Känns som jag är bollad med som bara den under den här resan.
Tyvärr inte på ett positivt sätt.

Jag klagar inte på personalen jag mött för de har varit bra, 
utan själva systemet..

Här får man gång på gång sitta och förklara vad man har upplevt under behandlingarna osv osv..
Kunde varit skönt att ha en som varit med hela tiden och vet
vad man gått igenom..

JAg klarade mig som sagt ifrån en allergisk reaktion vilket 
var mycket skönt som kanske kan förstås ;o)

Kylvantar och kyltofflor på
vilket jag kallar is  istället för kyl

Det var frost på grejerna när hon kom in med dem hua


Först fick jag ta på mig dessa snygga skapelser hihi, 
alltså av med mina egna strumpor..

Sen kom de frysta obehagsgrejerna in


Inte så skönt kan jag lova det var kallt..
Men efter ett tag vande jag mig tyckte jag , kändes inte så kallt längre.
Så när sköterskan kommer in efter 15 minuter sen hon lämnat övervakningen av mig , alltså efter 30 minuter säger jag åt henne att det 
känns inte kallt längre.
Då tyckte hon att hon var så snäll så hon gick och hämtade nya i frysen
Ha ha där fick jag..

Då kändes det som om fötterna skulle frysa sönder..

Har varit lite trött och småseg i huvudet under kvällen så det har varit tv tittande sen vi kom hem...

Å nu får jag hoppas att jag kan sova lite är ju fullspeedad av betapred även idag. 
36 tabletter i 2 dagar nu och så väntar 16 till imorgon bitti..
sen är det 3 dagar till med nedtrappning..
tills nästa omgång..

Blir väl som en boll i huvudet snart..

Men en skaplig dag i sin helhet :o)

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar