lördag 1 juni 2013

Fullspäckad Fredag

Idag hade jag bestämt mig för att göra lite mat tillsammans med 
min kära mor.

Pappa och R åkte till Kalmar för att hämta hem nya bilen..

Först blev det lite röjning här hemma sen gav vi oss iväg för att handla..

Bestämde mig igår kväll att jag ville äta något gott,
har ju knappt inte ätit något på en vecka och inget har ju smakat..

Men det gjorde maten idag :o)

Vi bjöd karlarna på tre rätters när de kom hem.

Det blev Toast skagen med hemmagjord Skagenröra till förrätt..


Sen blev det Rospotatis och fläskfile på purjobädd
och paprika med riktigt god sås
Mums


Till sist en smarrig rabarberpaj med vaniljsås


Å jag kan säga att jag åt magen fick sig väl en chock...

På väg hem från mataffären sprang jag in och köpte mig en ny lite hobbykamera :o)


Var tvungen att testa ett par bilder ikväll förstås
Nu är jag ju inte vän med den ännu och har inte kollat igenom inställningarna men var bara tvungen att testa..



Så här blev dem, tror jag kommer att bli nöjd med den..

Sammanfattningsvis en bra dag men mycket mycket trött.

Men jag klarade mitt mål idag med att bjuda på trerätters :o)

Nu är det dags för sängen..

Kram kram

1 kommentar:

  1. Vad fint det såg ut med den där ros-potatisen. Har inte sett sådan tidigare.
    Bra att du fått tillbaks aptiten- det är viktigt för återhämtningen. Ha en bra helg! KRAM

    SvaraRadera